Bruksanvisning - hvordan finne beskjeden fra legen
Har du problemer med å logge deg inn eller finne meldingene fra legen? Les vår bruksanvisning, og kontakt oss ved behov.
Når du benytter vår tjeneste, vil all kommunikasjon med legen føres gjennom et kryptert kommunikasjonssystem. Vi bruker både Helseboka og MaiaMD som kommunikasjonskanaler.
Du vil enten få en SMS fra Helseboka eller fra MaiaMD med link for å logge inn og lese beskjeden.
Her kan du svare legen om du har et spørsmål vedrørende behandlingen du blir anbefalt, og kommunisere relevante helseopplysninger.
SMS fra MaiaMD:
Det vil stå "Du har mottatt en melding fra din behandler. Logg inn på https://www.maiamd.no/mine-meldinger for å lese meldingen."
Trykk på linken og logg inn med BankID for å finne meldingen.
Nå er du inne på meldingsportalen, og får oversikt over nye beskjeder. Trykk på beskjeden du ønsker å åpne.
Når konsultasjonen er åpen har du mulighet til å svare legen direkte i chaten. Når konsultasjonen avsluttes er det ikke mulig å fortsette dialogen her. Disse meldingene blir slettet, så ta bilde/screenshot hvis du ønsker å lagre informasjonen.
SMS fra Helseboka:
Videre velger du “logg inn direkte for annet”:
Her får du et valg om å logge inn med bankID-brikke eller bankID på mobil.
Hvis du ikke har dette tilgjengelig, kan du kontakte oss på hei@maja.no, så finner vi en annen løsning. Vår e-post er bemannet mellom 8-16 alle ukedager. Den besvares sporadisk på kvelder og i helg.
Videre kan du trykke på dialog for å se hva legen har skrevet.
Dersom det ikke er kommet noe her i løpet av 5-10 minutter fra du fikk SMS, kan du kontakte oss på hei@maja.no.
Når du åpner en ulest dialog, kan du velge fortsett dialog for å svare legen.
Har du lagt inn bestilling og ikke fått SMS etter lovet tid?
Kontakt oss gjerne her: hei@maja.no, så skal vi se på dette så fort vi kan!